کد مطلب: 160400
نيوزمکس: انتشار ايميل ضد ايراني ترامپ با استناد به کتاب "هنر توافق"
تاریخ انتشار : 1395/05/26 11:35:37
نمایش : 1102
نيوزمکس در گزارشي به کتاب "دونالد ترامپ" در انتقاد از سياست "باراک اوباما" و "هيلاري کلينتون" بر سر موضوع هسته‌اي ايران پرداخت.












 
به گزارش هفت چشمه به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پايگاه اينترنتي نيوزمکس در گزارشي به قلم ""جيسون ديواني" نوشت: کمپين تبليغاتي "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوري‌خواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا، ايميلي را از او منتشر کرد که در آن بخش‌هايي از کتاب نوشته شده به دست ترامپ درباره توافق هسته‌اي ايران قيد شده بود.
 
ترامپ در اين ايميل به بخش‌هايي از کتاب خود با نام "هنر توافق: کلينتون به تامين مالي بزرگترين حامي تروريسم در جهان کمک مي‌کند" که در سال 1987 منتشر شده بود، اشاره مي‌کند. در ايميل ترامپ از "هيلاري کلينتون،" نامزد دموکرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري آمريکا، به دليل آغاز مذاکرات هسته‌اي با ايران که در نهايت موجب پرداخت 400 ميليون دلار باج به تهران شد، به شدت انتقاد شده است.
 
ترامپ سخنان کلينتون را نقل قول مي‌کند و با استناد به آنها، در ادعايي گستاخانه، اينطور نتيجه مي‌گيرد که رقيب دموکراتش نقشي مستقيم در کمک به ايران براي تامين منابع مالي تروريست‌ها در جهان ايفا کرده است. 
 
در ايميل ترامپ اين جمله کلينتون –در ماه ژانويه- آمده است که گفته بود: "من به توافق هسته‌اي ايران افتخار مي‌کنم." و يا جمله "من خيلي خوشحالم که بخشي از آنچه رئيس جمهور (اوباما) در طول دوران رياست دولت انجام داد، هستم." جمله ديگري از کلينتون با اين مضمون ياد اوري شده است:" من آنها (ايراني‌ها) را پاي ميز مذاکرات آوردم که اکنون به اين توافق دست يافته‌ايم."
 
ترامپ پس از آنکه ثابت کرد هيلاري کلينتون نقش کليدي در امضاي توافق هسته‌اي با ايران داشته است، بخش‌هايي از سخنان جيمز کلپر،" رئيس اطلاعات ملي آمريکا، و ديگر منابع سياسي که چهره‌اي بد و منفي از ايران به نمايش گذاشتند را در ايميل خود قيد مي‌کند. کلپر در ماه فوريه مدعي شده بود: ايران –بزرگترين حامي تروريسم- همچنان به اعمال نفوذ در بحران‌هاي منطقه خاورميانه ادامه مي‌دهد و نيروي نظامي در اين مناطق دارد (اشاره به نيروهاي سپاه پاسداران) و همچنين ايران از حزب‌الله لبنان که گروه تروريستي شناخته شده‌اي است و ديگر گروه‌هاي مشابه آن حمايت مي‌کند.
 
کلپر همچنين مدعي شده بود: ايران به متحدان منطقه‌اي خود کمک نظامي و اقتصادي ارائه مي‌دهد. ايران و حزب‌الله تهديدات بزرگي براي منافع آمريکا و شرکاي واشينگتن در سراسر جهان به حساب مي‌آيند.
 
در بخش ديگري از ايميل به گزارش سالانه وزارت خارجه آمريکا درباره تروريسم اشاره شده که مدعي شده بود: ايران صدها ميليون دلار صرف حمايت از حزب‌الله لبنان و تعليم نظامي جنگجويان آن در اردوگاه‌هاي ايران کرده است. اين نيروهاي آموزش ديده به طور مستقيم در حمايت از دولت "بشار اسد،" رئيس جمهور سوريه، به کار گرفته مي‌شوند.
 
اين ايميل همزمان با سخنراني مهم ترامپ در باب امنيت ملي در اوهايو منتشر شد. ترامپ در سخنراني خود پيشنهاد داد کميسيوني مستقل براي رسيدگي به آنچه "اسلام راديکالي" خواند، تاسيس شود تا نيرو و ظرفيت خود را بر روي شناسايي و متوقف کردن اعمال تروريستي پيش از آنکه محقق شوند، متمرکز کند.
 
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg